Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van winnier - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van winnier - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Winnie

Blijf op de hoogte en volg

24 April 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Familie en vrienden,

We zijn alweer een week verder sinds wij ons nest hebben verlaten en naar Zuid-Amerika zijn vertrokken. Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden waarin wij ons afstudeeronderzoek, stage en werk hebben afgerond en ons huis hebben leeggehaald voor de onderhuurders. Al dat geregel en die verplichtingen... Nu hoeft niets. Dit moet nog even tot ons doordringen en af en toe voelt het onwennig en verwend om zo lang vakantie te houden.
Maargoed, hier ons eerste verslag. Geen idee of onze schrijfkunsten jullie zal bevallen, maar anders hebben we altijd de foto's nog om te bekijken.

Vorige week zijn wij in supergroot Buenos Aires aangekomen en sindsdien hebben we veel gezien. Het oppervlak van de stad is enorm en met alleen al het toeristische gedeelte (wat ongeveer een kwart van het totale oppervlak is) ben je zomaar 2 weken zoet om zoveel mogelijk leuke dingen te zien en te doen. De eerste twee dagen zijn we lopend en met de metro begonnen de stad te verkennen. Het is hier heel druk met auto's, de stoplichten en kruispunten zitten hier onlogisch in elkaar en voetgangers die een zebrapad willen oversteken worden compleet genegeerd door automobilisten. Als voetganger is dit even wennen dus. Gelukkig houdt Reinier mijn handje goed vast bij het oversteken ;). Verder heeft de stad alle westerse voorzieningen en voelt het eigenlijk nog een beetje alsof we in een Spaanse/Europese stad op citytrip zijn. Ook stinkt het overal naar pis en liggen er overal hondendrollen op de stoep die vaak platgetrapt zijn. Omdat ik geen zin heb in stront onder m'n schoenen kijk ik dus voornamelijk naar beneden als we over straat lopen. Ook hebben we mooie dingen gezien in deze stad. Zo zijn er veel groene parken in de wijk Palermo, waar Argentijnen liggen te chillen in het gras onder de bomen. Er zijn veel mooie koloniale gebouwen zoals het beroemde presidentieel paleis aan de Plaza de Mayo waar Eva Peron haar speech gaf. Wat meer geschiednis over haar hebben we geleerd in het Evita museum. Haar graf hebben we bezocht in het Cementario de Recoleta (in de wijk Recoleta). Dit was even zoeken omdat ze hier onder haar meisjesnaam (Eva Duarte) ligt. De graven op deze begraafplaats waren erg indrukwekkend. De elite hebben hier een familiegraf wat een soort van marmeren tuinhuisjes zijn. In die tuinhuisjes worden alle familieleden in een kist bijgezet. Dit was in het begin wel een beetje een raar idee, dat je de kisten kon zien waar mensen in liggen die misschien al wel honderd jaar dood zijn.
La Boca was ook een mooie wijk. Hier staan huizen geschilderd in allemaal vrolijke kleurtjes. Vroeger was dit een achtergestelde wijk, de bewoners schilderden hun huisjes met de verf die over was van de schepen. Hier hebben we ook de tango gezien die in de wijk San Telmo is ontstaan.

Buenos Aires is een mooie stad, maar na een paar dagen waren we alle drukte en viezigheid wel een beetje zat. Ik zou hier geen maanden kunnen verblijven. In eerste instantie zouden we hier 4 nachten blijven, maar dit hebben we verlengd met 2 nachten, omdat de binnenlandse vlucht naar Ushuaia (onze volgende bestemming) 2 dagen later goedkoper was. We hebben ons in deze extra dagen nog vermaakt met een beetje sight-seeing in de stad en vandaag nog een fiets gehuurd om een rondje door een natuurpark, aan de oostkant net buiten de stad, te fietsen (Reserva Ecologica Costenera Sur). Dit was erg fijn, behalve dan dat we nergens ons broodje konden smeren omdat we meteen belaagd werden door muggen wanneer we stopten met fietsen.

De Spaanse taal is nog niet echt vertrouwd, maar we kunnen een paar woordjes en zinnetjes waarmee de Argentijnen in ieder geval snappen wat we willen of bedoelen. Gelukkig kunnen we vaak wel ongeveer verstaan wij zij zeggen. De rest komt hopelijk binnenkort. We zijn in ieder geval blij dat we de beginselen geleerd hebben tijdens de cursus Spaans in Nederland. Op deze manier zijn er toch veel dingen wat bekend voorkomt en leren we de taal sneller begrijpen.

Onze volgende bestemming wordt dus Ushuaia in Patagonië, de meest zuidelijke stad op aarde. We hebben allebei erg veel zin hier heen te gaan.

Zo nu maar eens kijken hoe snel de foto's willen uploaden.

¡Hasta luego desde Ushuaia!

  • 24 April 2014 - 20:27

    Jule De Winter:

    Hoi Reinier en Winnie.
    Leuk hoor zo'n verslag, al zijn die plat getrapte hondendrollen wat jammer en zeker dat Winnie dan zoveel naar beneden kijkt, daar kom je toch niet voor. Je wilt toch wat zien van de omgeving. En dan de begraafplaats, zo opgestapeld in een huisje, zou Maxima later ook zo begraven worden?
    We zijn benieuwd naar jullie volgende verslag.
    Groeten,
    Jule en Marjan

  • 24 April 2014 - 21:21

    Heleen:

    Hé Winnie en Reinier,

    Wat leuk om jullie eerste ervaringen te lezen.. En mooie foto's erbij! Kunnen we hier mooi een beetje meekijken.. Zo te zien is de internetverbinding daar beter dan in Nepal. Ik denk dat Nita en ik destijds in 5 maanden nog niet eens zoveel foto's hebben kunnen uploaden :)
    Al veel andere toeristen ontmoet? Zal vast wel.. mooi adresjes wereldwijd op doen! Kun je bij terugkomst gelijk een nieuwe trip plannen in het kader van 'even vrienden bezoeken'.

    Veel plezier daar!

  • 25 April 2014 - 02:25

    :

    Het is denk ik leuk om alles later nog een keer na te kunnen lezen. Vlak na het schrijven herinnerde ik me nog veel meer dingen die we hebben gedaan. Kun je nagaan hoe snel alles weer uit je geheugen gaat als je veel nieuwe dingen meemaakt.
    @ heleen: ik weet niet of het aan het continent ligt of omdat we alweer een aantal jaren verder zijn (waarschijnlijk beide), maar het is inderdaad vaak goed geregeld met WiFi in hostels. Heel fijn om zo alle foto's te kunnen back-uppen op dropbox. Dit duurt helaas wel wat lang..

  • 25 April 2014 - 10:20

    Nita:

    Hey Win en Reinier!

    Leuk verhaal! Ik zie dat de paprikaboer de aparte komkommers al even heeft bestudeerd;)
    ik ben benieuwd naar Ushusia, daar zal het wel weer totaal anders zijn. Ik hoop dat jullie daar nog wat leuke wildlife kunnen spotten!
    xx

  • 25 April 2014 - 10:21

    Nita:

    Hey Win en Reinier!

    Leuk verhaal! Ik zie dat de paprikaboer de aparte komkommers al even heeft bestudeerd;)
    ik ben benieuwd naar Ushusia, daar zal het wel weer totaal anders zijn. Ik hoop dat jullie daar nog wat leuke wildlife kunnen spotten!
    xx

  • 25 April 2014 - 10:21

    Nita:

    Hey Win en Reinier!

    Leuk verhaal! Ik zie dat de paprikaboer de aparte komkommers al even heeft bestudeerd;)
    ik ben benieuwd naar Ushusia, daar zal het wel weer totaal anders zijn. Ik hoop dat jullie daar nog wat leuke wildlife kunnen spotten!
    xx

  • 25 April 2014 - 10:21

    Nita:

    Hey Win en Reinier!

    Leuk verhaal! Ik zie dat de paprikaboer de aparte komkommers al even heeft bestudeerd;)
    ik ben benieuwd naar Ushusia, daar zal het wel weer totaal anders zijn. Ik hoop dat jullie daar nog wat leuke wildlife kunnen spotten!
    xx

  • 25 April 2014 - 10:21

    Nita:

    Hey Win en Reinier!

    Leuk verhaal! Ik zie dat de paprikaboer de aparte komkommers al even heeft bestudeerd;)
    ik ben benieuwd naar Ushusia, daar zal het wel weer totaal anders zijn. Ik hoop dat jullie daar nog wat leuke wildlife kunnen spotten!
    xx

  • 25 April 2014 - 10:21

    Nita:

    Hey Win en Reinier!

    Leuk verhaal! Ik zie dat de paprikaboer de aparte komkommers al even heeft bestudeerd;)
    ik ben benieuwd naar Ushusia, daar zal het wel weer totaal anders zijn. Ik hoop dat jullie daar nog wat leuke wildlife kunnen spotten!
    xx

  • 25 April 2014 - 20:28

    Sjirrie:

    Hoi Winn en Reinier,
    Erg mooi verhaal, al veel gezien en dit is nog maar het begin.
    Ik kijk uit naar de volgende verhalen, foto's en belevenissen.
    Jullie Spaans les komt goed van pas.
    Veel liefs,
    xx


  • 26 April 2014 - 13:23

    Max:

    Queridos hijos,
    Hoy es el Dia del Rey Guillermo-Alexandro. El, y su esposa la reyna argentina, Maxima estan con la gente de Amstelveen. Hoy, el tiempo es muy bien, aqui. Nosotros estamos en el isla de Texel (son los vacaciones de mayo!).
    Jullie gaan vandaag varen over het Beagle kanaal? Neem je zeeziekte pilletjes maar mee. Het schijnt daar stevig te deinen (Floortje Dessing was daar voor 3-op-reis). Wij zullen er hier voor zorgen dat ons eigen Beagle kanaal goed blijft doorstromen: lekker strand- en boswandelen!
    Groetjes!

  • 26 April 2014 - 14:48

    Margreet:

    Lieve kinders,
    Pa zijn Spaans is beter dan dat van mij; ik waag me er maar niet meer aan. Wat een smeerboel daar in Buenos Aires! Nee, dan wij hier, wij ruimen het altijd netjes op! ;-) Maar Winnie, niet teveel naar de grond kijken, dat is zonde van je dag.
    Mooie foto's en een leuk stukje! Ga zo door! Veel plezier morgen tijdens je boottocht.

  • 26 April 2014 - 23:42

    :

    @nita:het is hier PRACHTIG in Ushuaia!! Gister in Tierra del Fuego een Fuegian rode vos gezien. En vandaag zeeleeuwen, pinguïns en ORCAs gezien!!! Orcas waren er heel onverwacht en zelfs de kapitein vond het heel bijzonder. Echt super mooi, de tranen sprongen me zo wat in de ogen ;)

    @max:het was heerlijk vaarweer. Het was zo goed als windstil, droog en een klein zonnetje. We hebben geluk gehad dus!

  • 27 April 2014 - 22:13

    Domien:

    Tsjonge, wat zijn jullie aan een superreis begonnen, zeg. Bijzondere plek, zeker, dat Tierra del Fuego, met een zeer bijzondere natuur. Orca's, zeeleeuwen en pinguïns, jullie zitten er middenin.
    Was het leuk daar in de disco van Ushuaia op zaterdagavond?
    Goede reis door de Andes op weg naar Chili.
    Groet, Domien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Zuid-Amerika 2014

-

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2014

Peru

14 Juli 2014

Bolivia Part II

24 Juni 2014

Bolivia

08 Juni 2014

Aldea Luna

26 Mei 2014

Atacama woestijn, droom van een aardwetenschapper

Actief sinds 08 Maart 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 3245

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 14 Augustus 2014

Zuid-Amerika 2014

Landen bezocht: